Sunday 1 January 2012

Selamat tinggal 2011..

Hari ni sebenarnya adalah hari yg agak memenatkan bagi saya setelah seharian berjalan semalam..tgh malam pulak pergi tgk bunga api dekat titiwangsa..saja nak menyemakkan keadaan sambutan tahun baru yang sememangnya dah semak tuh!!hehe..

Oklah,berbalik kepada emas ..berdasarkan prestasi dari awal sehingga akhir tahun 2011,harga emas telah meningkat sebanyak 10%.Kalau ikutkan,peningkatan 10% untuk tahun 2011 tidaklah seberapa berbanding tahun2 sebelumnya tetapi harus diingat,matlamat penyimpanan emas kita adalah untuk tempoh sederhana dan panjang..(2 tahun @ lebih)..sekiranya prestasi tahun2 sebelumnya diambil kira..katakanlah untuk 5 tahun lepas (2007-2011),purata peningkatan tahunan adalah hampir 30% setahun !! Masih melebihi interm of pulangan berbanding mana2 simpanan ASB anda dsb bukan?

Nak mudah cerita,baik anda perhatikan sendiri graf kenaikan harga untuk emas bagi tahun berakhir 2011 dan juga untuk 5 tahun yang lalu ..

Graf harga emas tahun 2011
10% kenaikan 

Graf harga emas (2007-2011)
30% kenaikan setahun

Jadi,kepada sesiapa yang masih ragu2 dengan pelaburan emas dan perak ni..cepat2lah berubah..segala fakta telah terbentang didepan mata pembaca sekalian.Lumrah manusia,biasanya kita nak tunggu lagi sampai harga rendah..rendah mana lagi nak abang kakak oii?..Tapi tu lah dia..biasanya org ramai akan berebut2 nak beli emas bila graf start naik...itu semua terpulang pada kebijaksanaan anda semua..Tapi,nasihat saya ialah sementara harga emas dan perak ni masih rendah,rebutlah peluang yang ada (kemungkinan sampai raya cina je kot..:P).Mulakan pelaburan anda secepat mungkin. Bak kata omputih, fast action,fast result..remember this proverb " Bull get rich,bears get rich..but pigs get slaughtered"..
Happy new year and may god bless u !!

Wallahualam..


Berminat dengan pelaburan emas / perak?
Hubungi saya di 012-2040154 
Email di asyudi.junoh@gmail.com
Dealer Public Gold (PG017578)

No comments:

Post a Comment